مزایا و معایب وایت برد شیشه ای وارداتی

وایت برد شیشه ای وارداتی

وایت برد شیشه ای وارداتی

وایت برد شیشه ای وارداتی در رنگ های مختلف و سایزهای متنوع تولید می شود. این وایت برد ها برای آموزش در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. با استفاده از وایت برد شیشه ای وارداتی فرایند آموزش به آسانی صورت می گیرد. استفاده از شیشه های مقاوم در این وایت برد ها باعث می شود که احتمال شکستن آنها کاهش یابد. شیشه هایی که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد از نوع کریستال ۸  میلی متر و یا انواع ۱۰ و ۱۲ میلیمتر می باشد. برای تولید این وایت بردها ابتدا شیشه ها در سایز مورد نظر بریده شده و سپس وارد کوره هایی با حرارت بسیار زیاد می شوند. عملیات تبدیل شیشه ها به شیشه سکوریت بدین گونه انجام شده و سپس سرد کردن شیشه ها با دمای زیر صفر انجام می گیرد. اگر سرد کردن شیشه با دمای بالاتر از صفر انجام شود شیشه ها به حالت نیمه سکوریت در می آیند. 

شیشه های استفاده شده در وایت برد شیشه ای وارداتی

تفاوت قیمت وایت برد های شیشه ای به متریال به کار رفته در آنها بستگی دارد. مهمترین مواردی که باعث تغییر قیمت انواع وایت برد شیشه ای میشود جنس شیشه، رنگ پشت شیشه و فلنج وایت برد شیشه ای می باشد. قطر شیشه ای که در وایت برد شیشه ای مورد استفاده قرار می گیرد نباید کمتر از ۵ میلیمتر باشد. این شیشه ها به راحتی نمی شکنند. شیشه هایی که در وایت برد شیشه ای مورد استفاده قرار می‌گیرند باید سکوریت باشند تا در زمان شکستن خطری برای کاربران ایجاد نکنند. شیشه های میرال باعث می شود که موجی روی صفحه وایت برد ایجاد نشود. هرچه کیفیت رنگ استفاده شده در پشت وایت برد بالاتر باشد رفلکس نور و دوبینی را کمتر میکند. رنگ های مرغوب باعث می شود که پس از مدتی استفاده ریزش نداشته باشد و از بین نرود.

شیشه های استفاده شده در وایت برد شیشه ای وارداتی

وایت بردهای شیشه ای وارداتی مغناطیسی

نوع دیگری از وایت برد شیشه ای یا همان گلس برد وارداتی دارای خاصیت مغناطیسی بوده که می توان وسایل و ابزار آموزشی را  بر روی آن قرار داد. این وایت برد ها نیز در رنگ های مختلف و ابعاد گوناگون تولید می گردند. وایت برد های شیشه ای مات می توانند از نوع سندبلاست یا ساتینا باشند. تفاوت این شیشه ها در طرح دار شدن آنهاست شیشه های سندبلاست را می‌توان به صورت طرح دار نیز تولید نمود در حالیکه شیشه های ساتینا فقط به شکل‏ مات وجود دارند.

وایت برد شیشه ای وارداتی از مرغوب ترین شیشه ها تولید شده است. این وایت برد ها برای مقاومت در شرایط آب و هوایی مختلف مخصوصاً آب و هوای مرطوب دارای یک تخته در پشت وایت برد میباشند. 

تاثیر قیمت دلار بر وایت برد شیشه ای وارداتی

با بالا رفتن قیمت دلار وایت برد شیشه ای وارداتی قیمت بالاتری پیدا کرده است. از آنجایی که ورق وایت برد های مغناطیسی وارداتی میباشد نوسانات ارز تاثیر مستقیمی روی قیمت آن دارد. بالا رفتن قیمت دلار همچنین بر روی قیمت آلومینیومی که برای زهوار دور وایت برد استفاده میشود تاثیر گذار بوده است. ام دی اف های استفاده شده در پشت وایت برد و حتی بسته بندی وایت برد ها با افزایش قیمت دلار گرانتر شده است.

قاب استفاده شده در وایت برد شیشه ای وارداتی

وایت برد شیشه ای وارداتی چه زمانی وارد ایران شد؟

وایت برد شیشه ای وارداتی از سال ۹۳ به ایران آمد اما بعد از آن تیم های تحقیقاتی و شرکتهایی در ایران موفق به تولید وایت برد هایی با همان کیفیت شدند. این وایت برد ها نسبت به وایت برد شیشه ای وارداتی دارای عیب های کمتری بوده و حتی مزایای بیشتری داشتند. تیم های ایرانی توانستند وایت برد های شیشه ای را به شکل مغناطیسی نیز تولید کنند. همچنین جای مناسبی برای تخته پاک کن بر روی وایت برد های شیشه ای تعبیه شد. وایت برد های شیشه ای امروزه می توانند زیبایی بیشتری به دفتر کار شما بدهند.  

چه بخش هایی از یک وایت برد وارداتی است؟

بعضی وایت برد های شیشه ای که در کشور تولید می شوند با استفاده از پروفیل های ام دی اف وارداتی ساخته می شوند. همچنین روکش برخی وایت برد های مغناطیسی از ورق ساخت کشور کره می باشد. ام دی اف های وارداتی برای وایت برد های شیشه ای با ضخامت های مختلف وجود دارند. این ام دی اف ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت داشته و جایگزین بسیار خوبی برای نئوپان محسوب می شوند .

نگهداری مناسب از وایت برد شیشه ای وارداتی

 به منظور استفاده مناسب از وایت برد شیشه ای وارداتی بهتر است هر ماه یکبار وایت برد را با یک دستمال نخی نمدار پاک کنید. بر روی وایت برد های شیشه ای از موادی مانند بنزین، الکل و تینر استفاده ننمایید. بهتر است بعد از هر بار استفاده از وایت برد شیشه ای آن را پاک نمایید. استفاده از ماژیک های استاندارد و معتبر که مخصوص وایت برد هستند می توانند به عمر بالا و دوام بیشتر وایت برد های شیشه ای کمک کنند.

 وایت برد شیشه ای وارداتی می‌تواند بر روی دیوار نصب شود. این وایت برد ها همچنین از پایه های مختلفی برای حمل و نقل استفاده می کنند. برای پاک کردن وایت برد های شیشه ای بهتر است از یک تخته پاک کن نرم استفاده نمایید. زمانی که روکش تخته پاک کن دیگر قابل استفاده نبود آن را عوض کنید. سعی کنید از برخورد اجسام تیز و برنده با صفحه وایت برد خودداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *