به کار گیری وایت برد شیشه ای در کلاس درس

به کار گیری وایت برد شیشه ای در کلاس درس

 وایت برد شیشه ای در کلاس درس

استفاده از وایت برد شیشه ای در کلاس درس سبب می شود که در هزینه ها صرفه جویی گردد. امروزه در بیشتر مدارس و دانشگاه‌ها در سراسر جهان از وایت برد های شیشه ای یا همان گلس برد استفاده می شود. با استفاده از این وایت برد ها آموزش ها با کیفیت بیشتری ارائه می شود. استفاده از تخته سیاه در کلاس درس برای دانش آموزان تکراری بود اما وایت برد های شیشه ای انگیزه لازم را برای یادگیری فراهم می کند. استفاده از وایت برد شیشه ای به معلم این امکان را می دهد که با وسایل لازم مطالب مورد نیاز دانش آموزان را با آن ها به اشتراک بگذارد. در این حالت یادگیری خلاق برای بچه ها فراهم می شود.

وایت برد شیشه ای در کلاس درس

عمر طولانی وایت بردهای شیشه ای

وایت برد شیشه ای در کلاس درس از شیشه های مقاوم مانند شیشه سکوریت، لاکوبل و لمینت ساخته شده است. این تخته ها دارای سطحی صاف و براق بوده و تنوع رنگی بسیار بالایی دارند که می توان آن را با هر رنگ دکوراسیون هماهنگ نمود. برخی افراد  فکر میکنند که تخته های وایت برد شیشه ای عمر کمی دارند و زود می شکنند اما این باور صحیح نمی باشد. وایت برد های شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بالا و نشکن ساخته شده و بسیار بادوام هستند. می توان گفت تخته وایت برد های شیشه ای چهار برابر مقاوم تر از نوع سرامیکی آن می باشند. مزیت دیگر این تخته ها این است که هیچ گونه خراشی بر روی آنها به وجود نمی آید.

کاربرد وایت برد شیشه ای

از وایت برد های شیشه ای می توان در ابعاد بزرگتر به عنوان یک دیوار برای جدا کردن محیط نیز استفاده نمود. زمانی که از این وایت برد ها برای جدا کردن فضا استفاده می کنید می توانید از هر دو طرف آن برای نوشتار هم استفاده نمایید. استفاده از این وایت برد ها برای برگزاری جلسات بسیار کاربردی می باشد. با این کار می توان همه مطالب جلسه را به صورت دسته بندی شده بر روی تابلو نوشت و محدودیتی برای نوشتن وجود ندارد. دیگر کاربرد وایت برد شیشه ای میتوان به استفاده از آن در ادارات و کلاس درس اشاره نمود.

مزایای وایت برد شیشه ای در کلاس درس

خرید وایت برد شیشه ای

برای خرید وایت برد شیشه ای در کلاس درس باید این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه ای که برای خرید آن می پردازید در برابر طول عمر تخته مقرون به صرفه باشد. به طور کلی تخته وایت برد های شیشه ای در مقایسه با وایت برد های دیگر گران ترند. اما مزیت هایی مانند ماندگاری و کیفیت بالای آن ها این گران بودن را توجیه می کند. اگر از تخته وایت برد شیشه ای در کلاس درس به درستی استفاده شود نیازی به تعمیر یا تعویض آن وجود ندارد.

 از آنجایی که وایت بردهای شیشه ای کیفیت بالایی دارند برای افرادی که روزانه و به مدت بسیار زیاد از این وسیله استفاده می کنند بسیار مناسبند. از این تخته ها می توان سالیان طولانی استفاده نمود و نگهداری آنها از تخته های دیگر آسان تر است. وایت برد های شیشه ای مغناطیسی یکی از انواع وایت برد های شیشه ای محسوب می شوند که کاربردهای بیشتری نسبت به نوع ساده آن دارند. یکی از مزیت‌های این وایت برد ها این است که می‌توان وسایل آموزشی را با استفاده از آهنربا به آن چسباند. استفاده از یک ورق فلزی در پشت صفحه شیشه ای باعث به وجود آمدن خاصیت مغناطیسی در تخته می شود. این کار همچنین باعث به وجود آمدن مقاومت بالاتر وایت برد شیشه ای می گردد.

مزایای استفاده از وایت برد شیشه ای در کلاس درس

استفاده از وایت برد شیشه ای در کلاس درس به جای تخته سیاه و سبز مزایای بسیاری دارد. یکی از مزیت های استفاده از وایت برد شیشه ای استفاده کردن از ماژیک به جای گچ می باشد. این کار باعث می شود گرد و غبار ناشی از گچ در کلاس به وجود نیاید. نصب تخته های شیشه ای بر روی دیوار بسیار آسان است. وایت برد های شیشه ای در اندازه های مختلف تولید می شوند و تنوع زیاد آنها باعث می‌شود که در هر مکان بتوان از این تخته ها استفاده نمود. برای ایجاد نشاط و شادابی در محیط کار و کلاس می توان از وسایلی مانند وایت برد شیشه ای استفاده کرد. این وسایل جلوه  زیبایی به محیط می دهند.

ویژگی های وایت برد شیشه ای

 ظاهر زیبای وایت برد های شیشه ای برای مکان هایی با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب است. معمولاً بر روی وایت برد های شیشه ای می توان از انواع ماژیک استفاده نمود و نگران برجای ماندن اثر جوهر نبود. در حالیکه ماندگاری وایت برد های قدیمی بسیار کم بوده و با گذشت زمان کیفیت خود را از دست می‌دادند. وایت برد های شیشه ای دارای فرسایش بسیار کمی می باشند. یکی دیگر از ویژگی های مهمی که تقاضا را برای وایت برد های شیشه ای در کلاس درس بیشتر کرده است امکان پاک شدن هر نوع لکه از روی آن می باشد. وزن این وایت برد ها بسیار سبک بود و امکان جابجایی آن بالاتر است. وایت برد های شیشه ای را با فریم های ام دی اف و یا آلومینیوم طراحی می کنند. البته مدل های بدون فریم نیز در بازار عرضه می شوند که ظاهری زیبا دارند اما مقاومت آنها نسبت به نوع فریم دار کمتر است.

 قیمت وایت برد شیشه ای در کلاس درس با توجه به اندازه، جنس و رنگ آن متفاوت است. همچنین تولید کننده این محصول می‌تواند از مواد مرغوب یا نامرغوب در تولید وایت برد شیشه ای استفاده کند که این موضوع بر روی قیمت تاثیر مستقیمی دارد  .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *